İlk hazırlık

1. Araca binmeden önce lastiklerin kontrollerini yapmak

2. Ön sınavı tamamlamak (motor içi,bagaj ve araç kontrol panllerinin tanıtımı yapmak)

3. Araç içinde

-Koltuk ayarı

-Dikiz aynası ayarı (sağ-sol ve iç dikiz aynası)

-Emniyet kemerini takmak

-Debriyaj ve frene basarak aracı çalıştırıp vitesi 1'e almak

-Sol çıkış sinyalini vererek çıkış yapmak

Sınav esnasında dikkat edilmesi gerekenler

1.Muhtarlık binasından sağa dönmeden önce otobüs durağına yaklaştığımız zaman debriyaj ve frene basarak aracı yavaşlatıp vitesi 1'e almak ve  dönüşümüzü bu şekilde tamamlamak.
yokuş çıkarken kasislere yaklaştığımız zaman kesinlikle DEBRİYAJ VE FREN pedallarına basmıyoruz sadece kasise yaklaştığımız zaman ayağımızı çok kısa süre gazdan kesmemiz yeterli aracın arka tekerlekleri kasise çıkınca gaz vermeye devam etmeliyiz.

2. L parkta dikkat etmemiz gerekenler

-L park yapacağımız yere yaklaşırken SAĞ sinyal vererek yaklaşmak

-Köşeden çok fazla uzaklaşmadan debriyaj+frene basarak aracımızı durduruyoruz.

-4'lü ikazlarımızı yakıp vitesimizi geri vitese takıyoruz.

-Ayağımızı hiç debriyajdan kaldırmadan sadece fren pedalını bırakarak aracımızı geriye doğru hareket ettiriyouz.

-Sağ dikiz aynamızdan yerde bulunan Kırmızı veya SArı çizgiye yaklaştığımız zaman yavaşlıyouz ve ÇİZGİNİN HEMEN ÖNÜNDE DURUYORUZ. ÇİZGİNİN ÜSTÜNDE VEYA ARKASINDA DURMAK KESİNLİKLE YOK AKSİ TAKTİRDE ARAÇ SOKAK İÇİNE GİRDİĞİ ZAMAN ARAÇ DUBAYA ÇARPAR VE İÇERİDEKİ SARI ÇİZGİLERİN ÜZERİNDE DURUR.  Bu sebepten ötürü sınavınız sonlandırılır.

-Çizginin önünde durduğumuz zaman direksiyonumuzu tamamen sağa çeviriyoruz ve sol aynamızdan arkadan gelen araçları kontrol ediyoruz eğer arkadan gelen araç varsa geçmesni bekliyoruz ve manevramıza başlıyoruz.

-Araç sokak içine girmeye başladığı zaman ilk önce sağ aynadan aracın kaldırımı kurtardığını gördüğümüz zaman sol aynamızdan sokak içinde bulunan sarı şerit çizleri ile paralel hale geldiği zaman durup direksiyonumuzu 1,5 tur sola çeviriyoruz.Tekerlerimizi düzeltince arkada bulunan beyaz çizgiye kadar hareket edip debriyaj+fren pedallarına basıp duruyoruz.

-Durduktan hemen sonra 4'lü ikazlarımızı kapatıp sağa sinyal vererek yola çıkış hazırlığı yapıyoruz.
-Yola çıkarken ön tekerleklerimiz kaldırımla aynı hizaya gelene kadar aracın burnunu çıkartıyoruz ve debriyaj+frenle duruyoruz solumuzu kontrol edip yol boş ise direksiyonumuzu tamamen sağa doğru çevirip çıkışımızı yapıyoruz.

3.Rampa kalkışında dikkat etmemiz gerekenle

-Rampa kalkışı yapacağımız yere geldiğimizde sağa sinyal verip debriyaj+frene basarak duruyoruz.

-Durduğumuz zaman 4'lü ikazlarımızı yakıp Vitesimizi  1'e alıp sol sinyalimizi yakıp bekliyoruz.

-Kalkmanızı istedikleri zaman 4'lü ikazlarımızı kapatıp sol aynamızdan arkadan gelen araçları kontrol ediyoruz yol müsait olunca kalkışımızı yapıyoruz.

"L" Park ve Rampa (Yokuş) Kalkışı Yapılacak Yerlerde Dikkat Edilecek Hususlar

Telif : Copyright © 2015. Ehliyet ve Src Videolu Ders Anlatımı - Tüm Hakları Saklıdır